Thursday 12 July 2012

hari-hari terindah percutianku

"Teh, esok tolong mami cuci tingkap ye, kemas-kemas rumah....tuh, sarang labe kat atas tu...tolong sapu, tangga-tangga berdebu...tolong cuci...nuh, kat garaj kerete nuh, tolong sapu..berdebu, lama dh dok sapu.."

selain dari tu, rutin aku setiap hari..yang wajibnye memang masak-masak la..duk kat dapur, jemur baju, angkat baju di jemuran..hujan dah turun..hehehe...

<<yess anything mami, kite bukan de keje nok wat pon..hahaha>>

 then, aktiviti yang aku rindu selalu nak buat adalah berjemaah 5 waktu dengan mami aku....kat hostel, nak berjemaah pon kadang tak de mase...orang tu sibuk, orang tu kelas...tapi Alhamdulillah, buat la juge walaupun tak sekerap yg boleh...
aku akan sentiasa menyengkan hati mami ku walaupun kadangkala perasaan malas itu tetap ada...jadi, di cuti yang panjang ni, memang aku xde wat apa-ape la...melainkan buat kerje-kerje di rumah...jadi driver mamiku untuk ke sana ke mari...seronok lak...ye la...mane taknye...kat bumi Nilai, aku seorang pelajar, tak de ruang untuk aku berbakti kat rumah ni...btw, bile dah de kat rumah ni, use full of chances to get more closer with your mum and dad...

bagi aku bila dah 'terpisah' lame kan, jadi macam kite nak ganti balik tau mase-mase yg dah lepas tu...so, aku gunekan ruang yang untuk bersembang, story-mory gittueeww...hehe...terasa kot keakraban bila berdua sahaja denagn mami aku...ye la, kakak-kakak aku p kije, umah aku tu pagi memang sunyi...aku la yang murainya...mende-mende rahsia, only mami n aku je yang tau..haha..

aku memang anak yang manja..sikit-sikit nak ngadu kat mami..hiuhiuhiu

jangan sia-siakan cuti anda, do something that can give you benefit, or gain more knowledge <join Bakti Siswa pon okey>...

No comments:

Post a Comment