Monday 5 March 2012

kegembiraan seharian

Assalamualaikum...haiii guys...

gigih kan aku, bangun pagi2 begini untuk update entry kali ni...hahaha
~ini cerita semalam punye~
hari minggu yang masih di awal semester, kebiasaannya para pelajar masih lagi belum di bebani tugasan-tugasan yang diberikan oleh pensyarah. kesempatan ini di ambil untuk aku untuk pusing 1 bangunan loyat (ntah bagaimana ejaannya) yang orang duk tergila2 kan barang2 gajet, tempat itulah like heaven bagi mereka. maka bermulalah perjalanan kami 4 orang ke sana dalam pukul 9.30.

maakkk aaiihhh...penuh kot orang2 dalam bangunann tu..dan itulah kali pertama aku menjejakkan kaki aku di sana. hahaha. kesian kan orang macam aku. macam rusa masuk kampung pun ada. memang teringin sangat nak beli barang itu...namun harus ku tunggu...huhuhu..<<barang itu adalah...mane ley bgtau>>

yeeaahhh...ronda2 dan terus meronda 1 building berkenaan...penat kaki penat badan, habuk pun tarak...ye lah...nak beli barang berkenaan aye tak mampu...huhuhu..1 lagi aku tak pandai sanagt bab2 gajet yang pelik2 nih...huhuhu...

next perhentian adalah Masjid Jamek untuk sembahyang Zohor...waaaahhhh..aku terpegun melihat keindahan bangunan itu.  Bangunan yang agak lame, dan seni binanya amat indah.

yuuukk..jalan lagi, usai solat..alang2 dah de kat situ, jom pergi jalan masjid India...waaahhhh..shopping lak aku...ini sume kak bieja punye pasal..hahahaha..<<sorry tak pasal2 lak mention name kak bieja>> dia beli baju2 tu, aku pun turut 'terbeli'..hahaha..lawo beb..rugi tak beli dah alang2...

jalan punye jalan, dah masuk Asar, Masjid India...azan Asar pada pukul 5.30..??? jangan terkejut..haaaa ye laahh...menurut kak bieja, mereka memang azan Asar pada pukul 5.3o sebab mereka kan 'mazhab Hambali'.

yukk pulangg....usai membeli belah, solat..kami pun pulang...berpisahlah kami di stesen bank negara. aku, hafizah dan aqilah langsung ke tren seremban manakala kak bieja langsung ke pelabuhan klang untuk pulang...terima kasih juge aku ucapkan pada mereka<<bertiga>> :))

letih serta penat tapi berbaloi :)

itulah pengalaman pertama aku, berjalan pusing2 di sekitar key L...hahahaha

No comments:

Post a Comment