Thursday 8 September 2011

come back to U

hari ini hari Khamis, esok Jumaat huurrmmm...lusa, dah Sabtu?? hallamak..cuti semester dah tamat..ayuh bangkit wahai mahasiswa/i!! kita dh kena balik uni..belajar belajar dan terus belajar berjuang untuk mendapatkan ilmuNya. yup. mungkin sebahagian kita dah terpaksa balik awal sebab handle pendaftaran dan orientasi pelajar tahun 1 sesi 2011/2012. syabas!! kerana anda bejaya mengorbankan masa dan mengenepikan cuti-cuti anda. hehehe.

selepas ini hari hari dipenuhi dengan kelas, btw sy dah lihat jadual kelas..tidak la padat sepertimana semester lepas. kali ini lebih banyak masa terluang. hehehe. akan tetapi sy tak mau sia-siakan waktu itu. dah banyak masa sy bazirkan masa cuti semester ini. para mahasiswa/i yg lain, mungkin memanfaat kan cutinya dengan melibatkan aktiviti yang dianjurkan oleh hal ehwal pelajar uni, ade juga menyertai badan-badan dakwah, kelas-kelas agama dan juga aktiviti oleh badan-badan NGO. Tahniah!!

setelah sekian lame duduk kat rumah, bile hampir tarikh nak pergi...tetibe rase sayu menyelubungi diri...sob..sob..sob. betul, sy bukan anak yang manja. tapi tolonglah ini hati sy, tiada siapa pun yang akan memahaminya. cuti lama-lama beginilah jadinya. hallamak seh. Ya Allah, kau kuatkanlah hatiku, tabahkanlah hatiku..

tadi mamiku de tanye 'teh, awok g bile??' balasku 'ri sabtu ni mami..bus malam' then my mum reply balik kata-kata ku 'eermm, ekg tinggal la mami sore dumoh'...gluurrpp..tetibe hatiku tersentuh dengan kate-kate nye..hati seorang ibu, aku memahami. saya sangat sayang mami. love u much mami. maaf kerana kata-kata ini hanya terzahir dalam belog ini. anakndamu tidak mampu untuk melafazkan kata-kata ini. 

sy bersyukur sangat sebab Ramadhan lepas, sy sempurnakan di rumah. mami ade menyatakan niatnya, insyaAllah, tahun depan mahu menunaikan umrah dalam bulan puasa dan mengajak sy sekali. sy memang excited apetah lagi, sy sudah melihat takwim akademik sesi 2011/2012 yang cuti juge semester juga akan jatuh pada bulan Jun till September. InsyaAllah sy akan ikut mami. Doa-doakanlah yerk.

satu-satunya sy x mau diri sy ini bersedih, sy akan cuba aktifkan diri, sibukkan diri dengan kerja-kerja, assaignment, dan kegiatan kokorikulum sy iaitu Suksis.

saya akan pratikkan sembahyang sunat taubat, sunat tasbih, sunat tahajjud yang mami ajarkan. sungguh! hati sy begitu kosong dan sepi. itulah yg perlu sy lakukan.

tak mau menghampakan harapan mami. tak mau bazirkan wang yg setiap mami kirim wang itu akan digunakan sebaik mungkin. insyaAllah semester ini sy nak belajar rajin-rajin. nak upgrade lagi usaha dr semester lepas. hanya doa mami yang dapat mengiringi kejayaan anakmu ini.

Keredhaan Allah terletak pada Keredhaan kedua IbuBapa. semoga sy mendapat Keredhaan dari-Nya.
sy nak mami tahu, yang kite amat menyayangi mami!! sayang mami! mungkin orang diluar hanye sekadar bace. tetapi sy yang menulis ini melafazkan dengan penuh rase..sob..sob..sob..haaaiiisshh..dh x mampu lagi

No comments:

Post a Comment