Monday 12 September 2011

kelas bermula

alhamdulillah. semalam dah sampai ke Nilai naik bus catar. pertama kali ku merasai naik bus catar bersama-sama awok ganu USIM..hahaha..dan juga telah selamat mendaftar di kolej kediaman baru...Acacia Avanue...tempat yang agak selesa dengan dimuatkan satu rumah 5 hingga 8 orang students and depend on the house. kalau umah tu agak sedikit kecil boleh menempatkan seramai 5 orang, macam tempat yang sy duduk sekarang..hehehe..tapi ruangnya agaklah besar sedikit berbanding dengan kolej kediaman Nilam. kolej Acacia ini menempatkan students yang beruniform sahaja. dan yang menakjubkan kali ini kami dicampur dengan pelbagai badan unit beruniform tidak seperti semester lepas yang mana kami satu badan beruniform (Suksis) duduk sekelompok dalam satu blok dan badan lain duduk di blok yang lain.

tibalah hari ini, hari yang dinanti-nantikan oleh semua pelajar degree untuk memulakan pelajaran mereka seperti biasa. hahaha. sungguh gegey dan riuh rendah apabila masing-masing bertemu setelah sekian lama tidak bertemu (ha'alah..2 bulan je pon) tak mengapalah long distance not to see juge..salam sana, salam sini, dan sambil-sambil itu selamat hari raya. ye lah still ag dalam mood raye kan.

tepat pada pukul 4.10 p.m. maka bermulalah subjek pertama kami iaitu Teori Kaunseling yang di ajar oleh Prof Madya Datin Dr Sapora Sipon..waaahhh..bangga3x.. :) senyum lebar sy..insyaAllah, moga Allah memberi sy kemudahan untuk belajar dalam subjek beliau dan juga subjek-subjek yang lain. kali ini subjek yang kami bawa agak boleh tahan juga. antaranya :

  1. Teori Kaunseling
  2. Teknik dan proses kaunseling
  3. Kaunseling dalam Al-Quran dan Al-Hadith
  4. Psikologi perkembangan kanak-kanak dan remaja
  5. Ulum Al-Quran 
  6. Ulum Al-Hadith

*menanti-nantikan hari esok pula..kelas bermula pada pukul 10 pagi..hahaha..*

























No comments:

Post a Comment