Thursday 8 September 2011

needed or not

kawan : 'awak, tak teringin rase nak couple ke?? ' x kan xde kot...impossible la kalu awak kate xde..(sambil senyum meleret ke arahku)

saya : huh?? (xde soalan lain dh ker? naseb baik soalan tuh x menjejaskan pemanduan aku) huurrmm..ntahla...alaaa awak nih, betol..sy xde pon la boyfriend boyfriend nih! sesumpah! kawan lelaki ade la, tapi xde yg teristimewa..haha..tapi kan awak, suke la ble tgk org dah sebaya kite ade pasangan masing-masing..and include you..

kawan : hehehe..(sambil tersipu-sipu malu) ye la...alhamdulillah, perkenalan kami dah hampir 2 tahun lebey something kot..harap-harapnye perkenalan hubungan kami sampai ke jinjang pelamin..insyaAllah..*dia (kawan sy jge) pun dh de teman jgak kan..x sngke...belajar kat Mesir lagi tuh..heee..

saya : insyaAllah..sy doa-doakan moge kalian sampai ke jinjang pelamin, 6ti nk buat kenduri jgn lupe jemput tau..nak ade kad jemputan..xmau kot fesbuk nih..hahaha (agak demand)..oowwhh..dia tuh..a'ah..ye, hehe beruntuglah..

* berubah topik lain plak..huhuhu*

iyup. memang sy akui seronok dgr org dah de pasangan masing-masing. bakal zauj untuk menerajui sebuah baitulmuslim dengan penuh KASIH SAYANG dan CINTA. bakal zauj yg bakal memimpin dan membimbing zaujah nya kearah perjuangan Islam, jalan yang di redhai Allah untuk mendapat kerahmatan dan keberkatan,  mendidik dan menyemai rasa CINTA terhadap Islam. itulah impian sy. sy mahu bakal suami sy itu dapat mendidik dan membimbing sy. itu yg sy harapkan, namun..(terhenti)

sy juga mahu ade pasangan seperti mereka. seriously. macam indah saje ade pasangan nih. tapi betol ke?? sangat indah ea?? couple itu indah ke?? huurmm..i think maybe not. but it's become sins!! if u could defense from doing any prohibited things maybe u far from zina. Iman akan mudah rapuh apabila seorang insan bertemu dengan beza jantinanya. antara dua orang pasangan itu yang ditengahnye pasti terselit syaitonirrojim!! yg sentiasa menggoda anak adam to doing any prohibited things!! astaghfirullahalazim. sy percaya dan yakin, kawan-kawan sy itu pasti sedar akan batas dalam perhubungan mereka dan juga tahu tahu membezakan antara yang benar dan salah, so i hope my buddies do not doing such thing that yg memalukan pada diri sendiri dan family diorang. sy pasti itu!

benar. dulu pernah de seorang hamba Allah yang mahu bercouple sama sy. sy langsung tidak menyangka. walaubagaimanapun, dengan jujur sy mengatakan bahawa sy tidak mahu. yelah, i am still high school student! namun, pada persepsi sy, bercouple lah selama mana pun, tapi dah kalau si dia bukan jodoh kita..nak buat macam mana..terima lah dengan hati yang redha, Allah telah merencanakan sebaik mungkin perjalanan hidup kita.

sy pernah melihat situasi ini di universiti, rata-rata pelajar yang berpasangan ini ada kalanya membawa pro dan kontra. sebagai contohnya, dapat dilihat di dalam perpustakaan, huurrmmm..sgt rajin ye, study sesama..itu, sy tidak tahu la..mengulangkaji pelajaran kah atau selainnya..hehehe..husnul zzonn..

beginilah sy katakan, untuk mengakhiri entri sy pada kali ini, cuma untyk memperingatkan bahawa berwaspadalah jika sudah bercouple, jaga diri anda wahai kaum muslimat jangan anda mudah terpedaya dengan kata-kata dusta unless jika dia adalah suami kita.
~~ Jaga Diri, Hiasilah Peribadi ~~

No comments:

Post a Comment